woensdag 15 augustus 2012

There is LOVE


Liefde? Is dat niet bijna het belangrijkste wat God van ons vraagt?

"Heb God lief boven alles en je naaste als jezelf!" 


Ik heb hier een prachtig liedje gevonden en het heet: "Love." Het word gezongen door Chris Tomlin. Één van mijn favorite zangers, met een prachtige stem. Op de achtergrond hoor je een kinderkoor. Het lukt me niet om een youtube filmpje hierop te krijgen dus daarom plak de link hier zodat jullie het lied kunnen luisteren: http://www.youtube.com/watch?v=9mZxsA4A_2U&feature=related

Ik zou zeggen: luister, verwonder je, en laat je bemoedigen door deze woorden:
                                                                                  
There is love, there is love
There is love, there is love

When our hope is hard to find
And our faith is in decline
We need a cause to stand behind, love

We all want the way it feels
Time it comes and time it steals
What remains, what is real, love

There is love, there is forgiveness
There is love in times of need
When life is cold there is a promise
You will never go without
There is love, there is love

It heals the sick, comforts the weak
Breaks the proud, raises the meek
In this life no guarantees but there is love

Love is the answer
Love will find a way
When we love one another
It's a brighter day

There is love, there is forgiveness
There is love in times of need
When life is cold there is a promise
You will never go without

Love there is LOVE
Love, there is LOVE

 ****

 Er is liefde omdat Hij ons eerst heeft liefgehad! Elke dag ben ik God daar dankbaar voor!

Dit plaatje hierboven vond ik heel mooi en ook duidelijk! Het is een prachtige tekst uit 1 Johannes 4: 8 waarin staat dat als je geen liefde hebt, je God niet kent, omdat God liefde is! Een hele scherpe tekst, maar ook heel goed om te onderzoeken hoe je relatie is met God, of je Zijn liefde ziet, en uitstraald en iedereen om je heen.

Hier een mooi plaatje voor jullie allemaal! Ik hoop dat jullie uit deze blog op kunnen maken hoe veel liefde de Heere Jezus heeft, en hoe lief Hij ons heeft en dat Hij ook graag wil dat we Zijn liefde uitstralen aan iedereen om ons heen, verweg of dichtbij.
God bless you!

Angel-Blessy

10 opmerkingen:

  1. Een mooi nummer, een van mijn facvorieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het lied mooi. Maar de plaatjes ook! Zp grappig: al die hartjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dankejwel! Ik ben dol op plaatjes :-) en hartjes :D

      Verwijderen
    2. Dat kan ik wel zien aan je blog ja.

      Verwijderen
  3. Mooi nummer. Hoe vaak ik ook hoor dat God liefde is en dat we elkaar moeten liefhebben, de boodschap verliest nooit z'n kracht. Soms durven we geen 'simpele' blog te schrijven. Dus ik bedank je voor deze blog. LOVE.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoihoi! Graaggedaan! Ik ben blij dat je mijn blog zo gewoon 'simpel' vind, dat is dan ook de bedoeling :-) Dankjewel!
      Liefs

      Verwijderen
  4. Wat een mooie songtekst. Ik hoorde vandaag voor het eerst een ander nummer van dezelfde zanger. Deze zal ik ook eens gaan beluisteren.
    Bedankt voor de liefde die jij doorgeeft!

    BeantwoordenVerwijderen